14/07/2020

De Lionsclub Barneveld helpt anderen in de samenleving onder het motto “WE SERVE”. Daar waar de nood hoog en dichtbij is, steken wij de handen uit de mouwen voor directe hulp. In deze bijzondere tijden willen wij je laten weten dat je er niet alleen voor staat.

De Lions Corona-run is een leuk evenement geworden. Vele inschrijvingen hebben geleid tot mooie foto’s en veel originele uitdossingen.  Met hardlopen, wandelen, skaten, fietsen, rollatoren en door donaties hebben we ruim € 1600,- opgehaald.

Wij geven onze lokale zorghelden een bedankje. Dat zijn voor deze actie alle 500 thuiszorgers in de gemeente Barneveld (Icare, HDS, Buurtzorg en RST), die altijd klaarstaan voor de kwetsbaren in onze gemeente. Zij komen dagelijks bij mensen thuis en staan daarbij ook extra bloot aan Corona. Om hen daarbij beter te beschermen, vonden wij de hygiënesleutel (met dank aan Procomm Barneveld). Daarmee kun je direct contact met bijvoorbeeld deurklinken, druktoetsen en kastjes voorkomen, waardoor het risico op besmetting aanzienlijk kleiner wordt.

Om het allemaal wat feestelijker te maken, heeft Choco en Zo uit Barneveld een heerlijke  bonbon gemaakt met daarop een andere lokale held (Jan van Schaffelaar). Zij hebben uiteindelijk alles tot een mooi pakketje gebundeld, dat door de thuiszorgers bij Icare, HDS, Buurtzorg en RST op te halen is.