Lionsclub barneveld

In 1984 werd door 18 mensen uit Barneveld en Voorthuizen de Lionsclub Barneveld opgericht. In de loop der jaren is de club uitgegroeid tot een gemengde club met 31 leden uit de gemeente Barneveld. Elk lid heeft een specifieke inbreng meestal gebaseerd op de kennis en ervaring vanuit de eigen maatschappelijke rol.

De kerngedachte van de Lionsclub Barneveld is om in een sfeer van vriendschap en respect, anderen in de samenleving te helpen onder het motto van “LiIONS HELPEN”. Hier wordt inhoud aan gegeven door het organiseren van activiteiten waarvan de opbrengst gekoppeld wordt aan een goed doel. Ook zetten de leden hun eigen talenten in voor het helpen van mensen die hier behoefte aan hebben of voor het ondersteunen van natuurbeheer of verbetering van de leefomgeving.

Ondanks het feit dat de Lionsclub Barneveld onderdeel is van de grote internationale Lions organisatie richt de club zich voornamelijk op de lokale omgeving van Barneveld.

De club is een vereniging die aangestuurd wordt door een bestuur. Het bestuur bestaat uit een voorzitter, een vice voorzitter, een secretaris , een penningmeester en een vijfde lid.

Feestavond 40 jaar Lionsclub Barneveld 9 maart 2024:

Foto bestuursleden 2023-2024:

Bestuur 2021

Foto (oud-)bestuursleden tot 2021:

Oud bestuur 2021

"Lions helpen"