04/10/2017

Het volgende raakte ons zeer:

Aron, mijn zoon en onze neef, is twee jaar geleden geboren met Syndroom van Down. Met onze zoektocht naar informatie kwamen we terecht bij Stichting Down Syndroom. Stichting Downsyndroom zet zich in voor kinderen en volwassenen met Downsyndroom. Hun slogan: informatie, intervention en inclusie. De stichting richt zicht op het inventariseren van beschikbare kennis over behandelmethoden en begeleidingsvormen van kinderen en volwassenen met Downsyndroom en het bevorderen van een gerichte toepassing daarvan. Ze stimuleren wetenschappelijk onderzoek en  geven voorlichting aan ouders, verzorgers, hulpverleners en aan het brede publiek. Daarnaast bevorderen zij contacten tussen ouders onderling, tussen ouders en verzorgers en zo mogelijk tussen de betrokkenen zelf. Ik, als moeder van een kind met Downsyndroom, vind de steun, erkenning en informatie die de stichting geeft erg waardevol. Het heeft mij enorm geholpen in het proces van acceptatie en erkenning. Dit wilde ik anderen ook geven en daarom ben ik enthousiast vrijwilliger geworden voor deze stichting.

Damloop by Night

Dit goede werk kan Stichting Downsyndroom alleen voortzetten met behulp van sponsoren. De Damloop by Night is een van de evenementen waarmee Stichting Downsyndroom geld inzamelt. Wij wilden graag ons steentje bijdragen en zijn gaan trainen om de 5 EM  (8km) hard te lopen. Zaterdag 16 september 2017 was het zover. Samen met nog zeven andere lopers stonden we om 20.00u aan de start van een hartverwarmende run door Zaandam. Het hele parcours was verlicht en versierd. Overal stonden mensen ons toe te juichen en werd er muziek gemaakt. We hebben genoten en mede dankzij The LIONS een mooi geld bedrag opgehaald.

Hartelijk bedankt!

Dennis, Corine en Anne-Marie van Diepen