Zie ook DE-punten actie

Mooi resultaat Douwe Egberts inzamelactie 2019

Alle beetjes helpen, ook dit jaar weer. Na het tellen van alle ingezamelde DE punten staat de teller voor deze actie dit jaar op 250.171. Dat is 25% meer dan afgelopen jaar.

Door de extra bijdrage van Douwe Egberts is dit goed voor ruim 515 pakken koffie voor de Voedselbanken Nederland! Onze regio is hiermee een sterke in deze landelijke actie.

Wij danken al uw donaties, groot en klein, die hebben geleid tot deze mooie bijdrage. Onze speciale dank gaat uit naar de Albert Heijn Voorthuizen, COOP Brandsen Garderen, COOP Van ’t Goor Kootwijkerbroek, SPAR Bakker Stroe, COOP Van Veluw Zwartebroek en Zorgorganisatie Norschoten Barneveld. Met hun hulp hebben wij in heel de gemeente de punten eenvoudig kunnen inzamelen.

Het zijn moeilijke tijden voor veel mensen. Duizenden gezinnen leven onder de armoedegrens. Gelukkig kan de voedselbank een aantal van deze mensen ondersteunen met een wekelijks voedselpakket, maar daar zit maar heel af en toe koffie bij. Koffie lijkt een luxeproduct, maar je kunt je voorstellen dat juist klanten van de voedselbank wel een moment van ontspanning kunnen gebruiken. Een pak koffie in het weekpakket is een klein gebaar, maar wordt zeer gewaardeerd.

Ook eind 2020 voeren wij weer deze actie, samen met alle Lions verenigingen in Nederland. Wij hopen dat u gedurende het jaar uw punten voor deze actie apart wilt houden.

Vragen?

Gerbrand Goede, Lionsclub Barneveld, info@goedepartner.nl

=================================================================================================================================================

Lionsclub Barneveld en Voedselbanken weer samen op jacht naar Douwe Egberts koffiepunten

In december 2018 hebben ruim 100 Lionsclubs en 50 voedselbanken Douwe Egberts Waardepunten ingezameld. Meer dan 63 miljoen waardepunten zijn overhandigd aan Douwe Egberts. De koffiebrander verhoogde dit aantal met een aanzienlijke bonus en bood René Froger, ambassadeur van Voedselbanken Nederland, vervolgens symbolisch 130.000 pakken koffie aan.

Ook dit jaar steekt de Lionsclub Barneveld, met de feestdagen op komst, de voedselbanken de helpende hand toe. De voedselbanken sluiten namelijk weer aan bij onze landelijke actie voor het inzamelen van Douwe Egberts koffiepunten. De punten worden door Douwe Egberts verzilverd in pakken koffie die worden gedoneerd aan de voedselbank. We hopen het aantal van circa 130.000 pakken koffie van vorig jaar te evenaren! Tot 29 december  kunt u uw punten doneren in de verzamelboxen die te vinden zijn op de volgende adressen bij u in de buurt:

1. Albert Heijn, Voorthuizen

2. COOP Brandsen, Garderen

3. COOP Van ’t Goor, Kootwijkerbroek

4. SPAR Bakker, Stroe
  5. COOP Van Veluw, Zwartebroek
  6. Norschoten (Klaverweide 1), Barneveld

Het zijn moeilijke tijden voor veel mensen: niet iedereen profiteert van de goed draaiende economie in Nederland. Duizenden gezinnen leven onder de armoedegrens. Gelukkig kan de voedselbank een aantal van deze mensen ondersteunen met een wekelijks voedselpakket, maar daar zit maar heel af en toe koffie bij. Koffie lijkt een luxeproduct, maar je kunt je voorstellen dat juist klanten van de voedselbank wel een moment van ontspanning kunnen gebruiken. Een pak koffie in het pakket is een klein gebaar, maar wordt zeer gewaardeerd.

De Lionsclub Barneveld neemt de praktische kant van de inzameling voor zijn rekening.

Geef uw DE-waardepunten (te vinden op pakken koffie en doosjes thee) hun waarde en stel deze ter beschikking aan de voedselbank. De bonnen kunnen tot 29 december worden ingeleverd.

.